16.05.2020 – Online!

Sesje:
Nazwa:
1. Na ratunek odwiecznym
Prowadzący:
Mateusz 'Beger' Beger
Setting:
D&D 5 edycja - z modyfikacją niektórych zasad i panteonów boskich
Warning tags:
przemoc, krew, religia
Zajawka:
"Pierwszym objawem była cisza. Wznoszone modły rozbrzmiewały pustym echem w umysłach wiernych. Drugim była powolna utrata mocy. Kapłani kilku bóstw poczęli rzucać coraz słabsze zaklęcia, aż pewnego dnia nie rzucali ich wcale. Dla wszystkich było to zaskoczeniem. Nawet dla was, mimo bycia tymi wybranymi. Każde z was nie utraciło magii swego od swego bóstwa. Wszystko dzięki artefaktom podarowanym przez potężne byty, które włożyły w nie część swej esencji. Jednak nie jest to studnia bez dna. Macie niewiele czasu. Część bezcennych tygodni minęła na ustaleniu co się stało. Gdy dowiedzieliście się że zostali uwięzieni bez zawahania ruszyliście na pomoc. Do przedwiecznego labiryntu lochów, starszego niż świat i nieograniczonego planami. Ruszacie by uratować swych bogów, lub zginąć próbując. Bo czymże jest życie bez nich i ich darów..."
Ograniczenia wiekowe:
14+
Postacie:
Robione z wyprzedzeniem pod nadzorem MG (np. 2 dni przed)
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Konto na roll20 (opcjonalne), Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Uwagi:
Sesja samych kleryków. Jakoś kilka dni przed sesją dogadamy jakie będą dokładne zasady tworzenia postaci, oraz czy któryś z graczy potrzebuje pomocy w tworzeniu. Sesja głównie skupia się na lochach i pokonywaniu przeszkód. Konto na roll20 zaznaczone jest jako opcjonalne, gdyż nie trzeba go mieć w trakcie zapisów. Przed samą sesją trzeba będzie założyć.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2020-05-16 12:30:00
Zapisane osoby:
1. Łukasz "Han(s)" Smurzyński
2. Ryszard Kowalski
3. Ostek
4. Loen
5. Rafał Markowski
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
2. Wiejskie życie
Prowadzący:
Maciej 'Ciepły' Warmbier
Setting:
Po prostu D&D 5e
Warning tags:
Przemoc, Przekleństwa
Zajawka:
"Piękna farma. Złote pola ciagnące się po horyzont. Wielki sad przebijający się bielą i różem kwiatów. Trzody zwierząt pasących się leniwie na zielonych łąkach. Tak to wasza Farma. Farma, którą zapamiętaliście w swoich wspomnieniach. Którą widzicie w swoich marzeniach. Teraz to wszystko przeminęło. Pola są jałowe zaś ich złotego koloru nie widzieliście już od lat. Sad rodzi już jedynie zgniłe owoce. Zaś właśnie dzisiejszego poranka kilka gremlinowatych chochlików zrzuciło wasza ostatnią krowę na dach waszego domu. Spojrzeliście na siebie. Wiedzieliście że nadszedł czas z tym skończyć. Chwyciliście więc za widły, naostrzyliście kosy i dopiliście resztkę zsiadłego mleka. Nadszedł bowiem czas by zawalczyć o waszą farmę!"
Ograniczenia wiekowe:
15+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry i omawiane dzień lub dwa przed Bajdurzeniami.
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamera (opcjonalne), Konto na roll20, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Uwagi:
Podstawowa znajomość języka angielskiego, szczątkowa wiedza czym jest Dungeons & Dragons, Mile widziana znajomość mechaniki :) Ogarnijcie sobie coś dobrego do pićka i jedzenia.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2020-05-16 12:31:00
Zapisane osoby:
1. Nie Sławek
2. Ignacy Manturewicz
3. Strzała
4. Krzysztof "Kristof" Kaczorowski
5. Jerzy Bogusławski
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
3. Grosik za moje myśli
Prowadzący:
Artur Biesiadowski
Setting:
Czasu współczesne, dramat psychologiczny
Warning tags:
Zagubienie, amnezja, #NiToRpgNiToLarpNiToDrama
Zajawka:
"Nazywam się Dr. Peter Tompkins i chociaż nadzoruję twoje leczenie, nie pamiętasz mnie. Rzeczywiście, z powodu twoich niezwykłych okoliczności, pamiętasz bardzo mało. Jest to zrozumiale mylące, ale mam nadzieję, że zachowasz otwarty umysł na temat tego, co mam do powiedzenia. Jesteś pacjentem w Orphic Institute for Advanced Studies, gdzie nadzoruję twoją sprawę. Jesteśmy prywatnym szpitalem badawczym dedykowanym leczeniu zaburzeń, które tradycyjna medycyna uznała za nieuleczalne. Ostatnio doznałeś traumatycznego szoku, który spowodował rzadką postać utraty pamięci zwanej głęboką amnezją wsteczną; innymi słowy doświadczył całkowitej utraty pamięci. Nie masz świadomych wspomnień z twojego życia przed tym wydarzeniem. Chociaż odnieśliśmy niezwykły sukces w leczeniu wielu form amnezji, twój konkretny przypadek okazał się trudny do rozwiązania. W Instytucie uważamy, że ta trauma została spowodowana przez jakąś twoją decyzję, a twój umysł stworzył barierę, w niejaki sposób chroniąc cię. Na poziomie nieświadomości twój umysł nie chce pozwolić żebyś się sam wyleczył. My - to znaczy ty i ja - omawialiśmy różne możliwe sposoby leczenia, i zdecydowałeś, że twoją jedyną opcją jest eksperymentalny lek o nazwie Mnemosyne. Ta substancja chemiczna tworzy połączenie między nieświadomością umysłów tych, którzy go przyjmują - w gruncie rzeczy umożliwia komuś innemu dostęp do twoich wspomnień. To połączenie jest bardzo słabe i gdyby zrobił to zdrowy osobnik, jego własne doświadczenia zagłuszyłyby twoje wspomnienia. W przypadku osoby z poważną utratą pamięci umysł jest jednak wystarczająco cichy, aby usłyszeć echo innego. Opracowaliśmy metodę, w której pacjenci, którzy ulegli amnezji mogą sobie pomóc nawzajem odzyskać wspomnienia. Po podjęciu decyzji o poddaniu się procedurze zostałeś zatrzymany w Instytucie do momentu znalezienia dwóch do czterech dodatkowych pacjentów z podobnymi schorzeniami aby stworzyć z nimi grupę terapeutyczną. Leczenie wymagało również usunięcia wspomnień, które zbudowaliście podczas pobytu w Instytucie, i dlatego tego nie pamiętacie mnie lub ani żadnej z naszych rozmów. Przepraszam za to z góry. Jeżeli jednak odniesiemy sukces, ta odrobina zamieszania na pewno będzie warta wyleczenia. Jesteś teraz gotowy, aby rozpocząć to, co naszym zdaniem będzie skutecznym lekarstwem na twoją amnezję. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, przypomnisz sobie całe swoje życie… -------------------------------------------------- Uwaga - to nie jest normalna gra RPG. Jest to bardziej forma larpa/dramy, niż tradycyjnego RPG. Cała gra będzie się opierała na kolaboracji w odtwarzaniu nawzajem swoich historii, w dosyć ustrukturyzowany sposób. Nie będzie zawierała elementów nadnaturalnych, czy super-bohaterskich, natomiast może mówić o wielu ludzkich tragediach, uderzając dosyć 'blisko domu'. To nie jest gra dla ciebie jeżeli: - lubisz konkretny scenariusz z jasnymi celami - ważna jest dla ciebie pełna kontrola na historią i zachowaniami swojej postaci - lubisz rzucać kostkami - masz problem z wplataniem wątków wymyślonych przez innych do swojej opowieści To może być gra dla ciebie jeżeli: - chcesz pobawić się kreatywnością - chcesz potrenować niestandardowy typ gry (przydatny np w wielu systemach narracyjnych) - masz fun ze stawiania ludzi w trudnych sytuacjach - lubisz współtworzenie opowieści"
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Tworzone podczas sesji
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Jakiś whiteboard online, w ostateczności Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamera (opcjonalne), Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2020-05-16 12:32:00
Zapisane osoby:
1. Lidia
2. Adam Saddam
3. Łukasz Pytlak
4. Emilia Stachurska
5.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
4. Godzina Noża
Prowadzący:
Mal'Ganish
Setting:
Dungeons and Dragons 5
Warning tags:
morderstwo, zagadka, rodzinne kłótnie
Zajawka:
"Morderstwo. Jaką gorszą zbrodnie może umysł ludzki wykluć? Odebranie niewinnego życia, zmarnowanie potencjału bożej iskry, oddzielenie ducha od śmiertelnego ciała. Na spowitych mgłą ulicach Paridon, morderstwa się rozpoczęły. Ukryty w mroku, czart wędruje ulicami i szuka swojej następnej ofiary... Przygoda jest wzorowana na starej przygodzie z czasów drugiej edycji D&D. Gracze wcielą się w bohaterów którzy spróbują przerwać straszny cykl morderstw w wiktoriańsko-mrocznym klimacie horroru. "
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Robione wraz z graczami przed sesją
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Konto na roll20, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja zamknięta
Uwagi:
Pomimo, że gramy w D&D, odgrywanie i dialogi będa na sesji ważne. Ogarnijcie sobie coś dobrego do pićka i jedzenia.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2020-05-16 12:33:00
Zapisane osoby:
1. Kuzia
2. KamoOr13
3. Michał "Szwagier" Beger
4. Szymon Cołbecki
5.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
5.
Data:
2020-05-16 12:34:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
6.
Data:
2020-05-16 12:35:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
.
Data:
2020-05-16 17:30:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
7. Non Omnis Moriar
Prowadzący:
Łukasz 'Hans' Smurzyński
Setting:
Detroit: Become Human
Warning tags:
Śmierć, życie po życiu, człowieczeństwo, przemoc domowa, niewolnictwo
Zajawka:
"Mały dom, gdzieś na odludziu. Przez okna widać przepiękny salon zbudowany w starym stylu. Potężny kominek, na którym widać holo-zdjęcia rodziny, wszystkie zakurzone. Od ścian dawno odeszła tapeta, a wystające deski przybrały już ten kolor ciemnej zieleni wskazujący na ich spróchnienie. W centralnej części znajduje się ogromny stół, nakryty obrusem, który kiedyś był śnieżnobiały, a dziś jest pożółkły i pełen dziur po papierosach. Nakryte jest dla czterech osób. Stare, porysowane talerze odbijają światło elektronicznych świec podwieszonych nad sufitem. Domownicy spoglądają po sobie i wpatrują się w obraz wiszący nad kominkiem. Ukazuje on ich rodzinę w czasach, kiedy wszystko było łatwiejsze, kiedy byli razem. Obraz jednak zdaje się być jakby czymś zasłonięty, przyciemniony… To android stojący pomiędzy nimi a olejnym kawałkiem historii. Maszyna uśmiecha się do rodziny i przemiłym głosem pyta: “czy życzą sobie państwo jeszcze sałatki z koperkiem”? Gillmore w stanie Illinois to specyficzne miasto. Jest zupełnie inne niż Detroit. Mieszka tu niecała setka ludzi; zabawne, że miejscowi nie do końca zdają sobie sprawę z tego, czego dokonuje Cyberlife i Detroit, jak przebiega ewolucja naszego gatunku, jak świat powoli zmienia się nie do poznania. Taki chyba jest jednak już urok tej amerykańskiej prowincji, wszystko tutaj jest troszeczkę zacofane."
Ograniczenia wiekowe:
18+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamerka, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Uwagi:
kamerki internetowe, docelowe 1/2 postacie kobiece, znajomość świata i realiów mile widziana
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2020-05-16 18:30:00
Zapisane osoby:
1. Nie Sławek
2. Strzała
3. Natalia "Lanna" Gurin
4. Cynthia "Harvy" Górka
5. Szegen
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
9. Ostatnie dni lata
Prowadzący:
Krzysztof 'Jaxa' Rudek
Setting:
Witcher RPG
Warning tags:
przekleństwa, przemoc
Zajawka:
W powietrzu czuć nadchodzącą wojnę. Wyzimski paser o imieniu Talar wysyła, grupę zależnych od niego ludzi, by Ci sprawdzili gotowość bojową przeprawy przez Jarugę i miasteczka Kagen. Talara niepokoi fakt, że raporty jego człowieka w okolicy są wyjątkowo nudne...
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Narzędzia używane do prowadzenia:
Dirscord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamera (opcjonalne), Konto na roll20, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
4
Data:
2020-05-16 18:32:00
Zapisane osoby:
1. Ignacy
2. Manus
3. Lidia
4. Piotr S
Rezerwa:
1. Maniek
2. Aśka "Baranek" Głogowska
3.
4.
Nazwa:
10. Polybius
Prowadzący:
Artur Biesiadowski
Setting:
Kult 4ed (PbtA), lata osiemdziesiąte USA, nadnaturalny horror, pomiędzy Stranger Things a Hellriserem
Warning tags:
gore, krzywdzone zwierzęta, herezje i rytuały, #BędziePiekło
Zajawka:
Miejska legenda o automacie zręcznościowym Polybius pojawiła się w latach 80. Jest wiele teorii, czym była ta gra. Czy był to rządowy eksperyment kontroli umysłu? Być może próba wszczepienia podprogowych wiadomości młodym nastolatkom przez firmy komputerowe? A może czymś o wiele bardziej złowrogim? Będziemy opowiadać losy grupy licealistów w ich próbie znalezienia prawdy stojącej za spiskiem.
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry 3 postaci męskie, 3 żeńskie.
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamera (opcjonalne), Konto na roll20, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja zamknięta
Uwagi:
Znajomość angielskiego przydatna, ale można wytłumaczyć przed sesją. 4 miejsca na sesję, ale możliwe dobranie piątej z rezerwy, ale tylko pasującej płci.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
4
Data:
2020-05-16 18:33:00
Zapisane osoby:
1. Panda
2. Użytkownik
3. Athan
4. Agnieszka "As" Krupińska
5. Agata "Guma" Gumowska
Rezerwa:
1. Adam Saddam
2. Aśka "Baranek" Głogowska
3.
4.
Nazwa:
11. Jak za dawnych lat
Prowadzący:
Sebastian 'Czarnel' Jankowski
Setting:
Dungeons & Dragons 5e, Przygoda trochę jak z Władcy Pierścieni
Warning tags:
Przemoc, Przekleństwa, Strach
Zajawka:
"Wioseczka Donal. Przepiękne domy budowane z drewna i strzechy. Niewielkie zakłady rzemieślnicze i ogromny tartak, zaraz obok młyna, który zapewnia jedzenie poza łowami na zwierzynę. W tej wiosce rządzicie Wy. Pan Sołtys - stary już bohater, który niegdyś dużo podróżował, właściciel tartaku, kowal, młynarz oraz karczmarz. To Wy planujecie rozwój wioseczki, to Wy dbacie o mieszkańców, to Wy staracie się o bezpieczeństwo i płodność Waszych plonów. Pan Sołtys otworzył stary kufer. Wyciągnął duże zawiniątko i z namaszczeniem wydostał broń z usłania skór. Żona przygotowała prowiant na podróż i wpychając mężowi w rękę pakunek, pocałowała go w czoło. “Wróć cały i zdrowy.” - powiedziała ze zmartwioną miną. Przechodząc obok wielkiej zmechanizowanej piły do drewna dotknął kory leżącego obok pniaka. Chwycił za drewno i zaczął je rąbać. Uderzenie w pniak posłało kilka wiórów w powietrze, które zaraz zmieniły się w iskry szlifowanej brody topora trzymanej przez kowala. Odsłonił twarz z przyłbicy kowalskiej i chwycił od przyjaciela przygotowane trzony do broni. “Jak za dawnych czasów” - powiedział drwal. Uśmiech pojawił się na obu twarzach. Następne uderzenie w metal, któremu towarzyszył dźwięk tłuczonej butelki, gdzieś na podwórku przy niemałej izbie. Furkot wystrzelonej strzały i następna butelka zbita. Karczmarz otworzył następne wino zębami i wylewając wcześniej zawartość postawił na skrzyneczce. “Nic nie zostanie na celebracje!” - karczmarz odwrócił się za słowami i ujrzał młynarza z zakurzonymi księgami magicznymi. “Zakładasz, że wrócimy?” - zapytał piwowar. “Mam do upieczenia kilka bochenków, więc musimy.” - spojrzeli na siebie i po krótkiej chwili wybuchli śmiechem. Wieczorem cała wioska zebrała się w zajeździe, by życzyć szczęścia bohaterom. Po opończą mroku, gdzie tylko księżyc lekko przyświecał, czarna zmora podniosła broń. Ciszę przebił dźwięk łańcucha i stłumione bicie w dzwony kościelne. Ciemna postać wyciągnęła język i zlizała krew z ostrza. Demoniczny głos uciął rumor. “Zaczyna się…” Moi drodzy gracze! Na sesję wymagam znajomości podstawowej języka angielskiego, gdyż - ponieważ będziemy używać karty do D&D (5e) w języku angielskim. Zawsze jestem skory odpowiedzieć na nieznane słówko. Nie musicie znać świata/loru D&D, bo nie będzie on w ogóle uwzględniony. Jedyne co bym chciał, to chwilkę waszego czasu przed sesją byśmy sobie wytłumaczyli postać, którą będziecie grać, a konkretnie jej mechanikę. Jeśli grałeś kiedyś w DnD, to jak najbardziej zapraszam, jeśli jednak nie jesteś fanem tego systemu, to mimo wszystko jest to opowieść o starych bohaterach, którzy podnoszą już dawno zakurzoną broń by ochronić wioskę przed niebezpieczeństwem. Zastanów się czy to Ci pasuje. Jeśli chcielibyście dramę albo większe realistyczne problemy, to powiem szczerze… To nie o tym jest sesja :-) Zapraszam do mojej przygody!"
Ograniczenia wiekowe:
15+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry i omawiane dzień lub dwa przed Bajdurzeniami.
Narzędzia używane do prowadzenia:
Discord, Roll20
Wymagania sprzętowe :
Mikrofon, Kamera (opcjonalne), Konto na roll20, Sprawny internet
Wymagane doświadczenie online:
Brak
Słuchowisko:
Sesja otwarta
Uwagi:
Podstawowa znajomość języka angielskiego, szczątkowa wiedza czym jest Dungeons & Dragons, Mile widziana znajomość mechaniki :) Zarezerwujcie sobie koło 3-4 godzin grania i coś dobrego do picia :). Podczas sesji planuję zrobić małą przerwę.
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
4
Data:
2020-05-16 18:34:00
Zapisane osoby:
1. Czyżyk
2. Ostek
3. Loen
4. Emilia Stachurska
Rezerwa:
1. Agata "Guma" Gumowska
2. Rafał Markowski
3. Jerzy Bogusławski
4.
Nazwa:
12.
Data:
2020-05-16 18:35:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Formularz zgłoszeniowy
* - pola wymagane ** - jedno z tych pól jest wymagane