Bajdurzenia – LIVE – 27.11.2021

Zapraszamy na Bajdurzenia!

Przypominamy że zapisać się można na maks 2 sesje 😉

Sesje:
Nazwa:
1. Strażnicy - DnD 5e
Prowadzący:
Łukasz 'Hans' Smurzyński
Setting:
DnD 5e z mocnym naciskiem na podróże międzyplanarne
Warning tags:
Bicie bossów, śmierć postaci
Zajawka:
"Jak wiele dzieli świat od całkowitej zagłady? Jeden nieudany eksperyment, jedna wojna, w której jeden dowódca posunął się za daleko, przypadek, który bez żadnego większego powodu skaże całą cywilizację na śmierć? Czy Ci wszyscy zwykli ludzie muszą umierać ze względu na czyjąś decyzję lub niefortunny zbieg okoliczności. Nie. Każdy zasługuje na drugą szansę, na to, żeby przeżyć swoje życie. Dlatego bardziej rozwinięte plany stworzyły wspólne ugrupowanie, znane jako Strażnicy. Ich rolą jest ingerowanie w konflikty w różnych światach lub pomiędzy nimi. Działać jako orędownicy pokoju lub bohaterowie, którzy ocalą miliardy istnień z pomocą swoich niesamowitych umiejętności. Strażników tworzą najlepsi z najlepszych. W ostatnich latach trwa konflikt między rasą Illythydów, a rasą ich dawnych niewolników Githyaki. Wojna ta zaczyna pochłaniać kolejne światy, które zajmują swoje miejsce w tym wielkim konflikcie. W siedzibie Strażników odbywa się debata, czy powinni angażować się w konflikt. Sesja w mocnych klimatach Dark Fantasy; proszę nastawić się na dużą śmiertelność, duży powerlevel waszych postaci i proszę przygotować 3 różne postaci na tą sesję. "
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Robione przez graczy wedle ustaleń' Proszę przygotować 3 różne postaci, mogą być potrzebne; Ustalenia: https://docs.google.com/document/d/1UyH3lmCL2KRKz6ks8ksfaq9kQahZ_IUKoJfzbyJOawA/edit?usp=sharing
Uwagi:
Sesja dla osób doświadczonych w systemie, wymagająca dużego przygotowania (3 postaci a18-stym poziomie) i skupiona na biciu bardzo potężnych potworów. Osoby nie znające systemu mogą nie czerpać z tej sesji satysfakcji.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:25:00
Zapisane osoby:
1. Ciepły
2. Beger
3. lychanl
4. Kamil "Spółka" Szymichowski
5. Axi
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
2. Toy story
Prowadzący:
Artur Biesiadowski
Setting:
Niedaleka przyszłość, świadome zabawki, prosta mechanika
Warning tags:
klaustrofobia, jeden z bohaterów to zabawkowy pająk
Zajawka:
Grupa zabawek budzi się na półce, powołana do życia przez pluszowego misia-szamana, który dogorywa rozszarpany przez kota. Dlaczego w domu nikogo nie ma? Czemu kot żywi się odpadkami od wielu tygodni? Gdzie są dzieci?
Ograniczenia wiekowe:
Brak ograniczeń
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
Wiek bez ograniczeń, celowana w graczy 10-15 lat. Postaci gotowe, bez możliwości adaptacji. Wymagane mocne zanurzenie w nietypowy mindset, możliwa episodyczna humoreska, ale całość narasta w lekkim nastroju grozy.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:26:00
Zapisane osoby:
1. Alicja Biesiadowska
2. Tymoteusz patok
3. Tomasz M.
4. Miron
5.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
3. Sygnał z PMH Urania
Prowadzący:
Michał 'Kratistos' Laskowski
Setting:
Mothership
Warning tags:
przemoc, groza
Zajawka:
"Opis: Czasy świetności dla tego kosmicznego obiektu sportowego wyraźnie minęły. Wyblakłe reklamy zapraszają na dawno niemodne kosmiczne sporty, a sam obiekt powoli dryfuje otoczony odpadkami. Główna część kadłuba jednak jest bez oznak dużych uszkodzeń a czujniki wskazują że w środku jest tlen. Powoli lecicie w kierunku śluzy..."
Ograniczenia wiekowe:
18+
Postacie:
Robione wraz z graczami przed sesją
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:27:00
Zapisane osoby:
1. Jerzy Bogusławski
2. Jakub Fischer (Fisz)
3.
4.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
4. Kapelusze w cieniu piramid
Prowadzący:
Sławomir Wosek
Setting:
Zew Cthullu 7. Edycja - Lovecraftowskie lata 20. XX w. Bardziej przygodowo niż typowo horrorowo
Warning tags:
Przemoc, mroczne rytuały, elementy horrorowe
Zajawka:
"Londyn listopad 1920 r. Nad miastem unosi się nieustannie ten sam ciężki czarny dym i prószące z niego czarne płatki śniegu, za oknem kawiarni jegomość w wysokim kapeluszu wysiada ze swojego automobilu i macha w stronę wdówki blokującej powozem przejazd. Biedna Miesławska dalej nosi czarną owalkę, minęły już trzy lata. Młoda dama unosi filiżankę z kawą i odwraca zwrok, niegrzecznie tak dłużej spoglądać. Odpala cygaretke na lufce dorzucając się do kawiarnego dymu cygar, poprawia szeroki kapelusz. W ręcę trzyma otwartą kopertę. Na niej jest ten sam symbol, co na tabliczce na stoliku. Po drugiej stronie ulicy przez okno widać mężczyznę o lasce przymierzającego maski imitujące twarz... Dama szybko odrwaca zwrok, strzepuję tytoń do popielniczki. Nerwowo patrzy na wolno stojący zegar i zastanawia, czemu musiała aż tak wcześnie przyjść. Jeszcze raz wyjmuje liścik z koperty: „Klub łowców przygód zaprasza na spotkanie w sprawie podróży do krainy gigantycznych piramid pełnych sekretów. Gwarantujemy, że żaden dawny mieszkaniec Nilu nie obudzi się z drzemki!”. Na całe szczęście dwójka okfordzkich zawiadaków jeden z wąsikiem, drugi z melonikiem raźnym krokiem, gadając między sobą żywo podeszła do stolika. Przepychając się między sobą o pierwszeństwo przywitali się z damą."
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
Jakby ktoś miał pomysł na postać, to może śmiało pisać. Nie jest to wymagane, ale nie odmówię inpiracji. ;)
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:28:00
Zapisane osoby:
1. Szymon S.
2. Wiktoria "Oczko" Sobczak
3. Janusz "JPCannon" Otto-Pawlicki
4. Ryszard Butlewski Wymiar
5. Jan Latko
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
5. Dziękuje Przyjacielu Komputerze
Prowadzący:
Franciszek Sobiech
Setting:
Dystopijny świat kontrolowany przez AI
Warning tags:
Groteskowa przemoc, nagła śmierć postaci, konflikt między postaciami graczy
Zajawka:
"Jesteście agentami KOMPUTERA, niezbyt poprawnie działającej sztucznej inteligencji, która rządzi KOMPLEKSEM. Jest to podziemna sieć pomieszczeń i bunkrów zamieszkała przez ludzi i ROBOTY. Dla zwiększenia efektywności pracy każdy z was ma dostęp do kilku klonów w razie zwiększonego niebezpieczeństwa misji. Nie możecie uciec z KOMPLEKSU - jest to równocześnie niemożliwe i niemile widziane KOMPLEKS jest (według tego co wiecie) pod ciągłym atakiem KOMUNISTÓW i ich okropnych poglądów i MUTANTÓW, którzy posiadają niedozwolone umiejętności. Działając mając na celu wasz dobrobyt KOMPUTER wprowadził różne złożone zasady hierarchii i dostępu do informacji. Są one ujawniane zgodnie z zasadą ograniczonego dostępu. To znaczy - nie macie do nich dostępu. Będziecie musieli się zmierzyć z biurokracją, atakami podstępnych wrogów kompleksu i nieskończonym miłosierdziem komputera. Dobra zabawa jest obligatoryjna (bo przecież nie jesteś komunistą) (nie jesteś, prawda?). Humorystyczna, groteskowa sesja w jednokartkowym systemie Justified Anxiety Granta Howitta, który bazuje na grze Paranoia i upraszcza jej zasady. Gra zawiera sporo tekstu po angielsku na karcie postaci, w razie problemów pomogę. "
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Robione wraz z graczami przed sesją
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:29:00
Zapisane osoby:
1. Ariel
2. Konrad
3. Waldemar "Igła" Igielski
4. Rafał Markowski
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
6. Detention High
Prowadzący:
Adam Olesiejuk
Setting:
Monsterhearts 2, czyli teen horror romance na mechanice PbtA
Warning tags:
przemoc, seks, używki, horror, egzaltacja, nieparlamentarny język, dużo improwizacji i współtworzenia gry przez graczy
Zajawka:
Sobota. Gwiazda Polarna w życiu każdego szanującego się licealisty. Na pewno mieliście mnóstwo planów. Może chcieliście poszaleć z kumplami na BMX-ach. Iść z koleżankami na aerobik. Połazić po centrum handlowym – poszukać modnych błyszczyków, kupić parę nowych kaset do waszego wypasionego Walkmana. Skoczyć do salonu z automatami, żeby spróbować jeszcze raz pobić miejscowy rekord w Pac-Mana. Pójść po raz siedemnasty na Powrót Jedi (na szczęście w lokalnym kinie grają go nieprzerwanie od trzech lat). Albo wreszcie wgryźć się w najnowszy dodatek do Advanced Dungeons & Dragons. Ale nic z tego. Wskutek nieprzemyślanych decyzji życiowych najbliższą sobotę spędzicie w szkolnej kozie, wśród innych młodocianych wykolejeńców, spłacając dług zaciągnięty wobec społeczeństwa. A gdy po całym dniu odsiadki odbierzecie cenną lekcję dojrzałości i odpowiedzialności, wrócicie do waszych kochających rodziców, śmiertelnie wynudzeni, ale cali, zdrowi i bezpieczni. Bo cóż złego może się wam przytrafić w sobotę na terenie szkoły?
Ograniczenia wiekowe:
18+
Postacie:
Tworzone wspólnie na gotowych szablonach
Uwagi:
Zapraszamy fanki i fanów nastoletniej klasyki (Buffy, Twilight, Scream, Breakfast Club). Materiały są po angielsku, więc znajomość języka mile widziana.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 12:30:00
Zapisane osoby:
1. Panda
2. Agata "Guma" Gumowska
3. Nepo
4. Krzak
5.
Rezerwa:
1. Beger
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
Przerwa
Liczba miejsc:
1
Data:
2021-11-27 17:30:00
Zapisane osoby:
1. Przerwa Przerwiński
Rezerwa:
Nazwa:
7. Zamczysko Warwick
Prowadzący:
Sebastian 'Czarnel' Jankowski
Setting:
Call of Cthulhu, 1977 rok Anglia, Hrabstwo Warwickshire, Klimat - dostojnych ludzi elity społecznej i grozy rzecz jasna.
Warning tags:
przemoc, groza, agresja
Zajawka:
"1977 rok, listopad, festiwal Wiktoriański na zamku Warwick. W ten piękny jesienny dzień zjeżdżają się najznakomitsi bogacze, naukowcy, historycy i również prawdziwi koneserzy sztuki, którzy starają się o główną nagrodę - wejście na zamek zamknięty od 1470 roku. To cudo architektoniczne stało tu już od wieków, jednakże nadal znane jest tylko dla tych którzy mieszkają tu od lat. Hrabia Greville zaprasza wszystkich na celebrację piękna zamku, oraz nagradza tych którzy w istocie zasłużą na wejście. Każdy z kandydatów stara się o główną nagrodę ukazując swoje odkrycia, piękno lub zwyczajnie starając się wkupić w łaski hrabii. Pogłoski mówią, że w zamku są prawdziwe dzieła sztuki, stare zapiski historyczne, oraz słynne stare więzienie warte do zwiedzenia. To wszystko w jeden dzień i jedną noc dla tych, którzy będą godni postawić stopę na zimnej posadce głównej halii w zamku Warwick."
Ograniczenia wiekowe:
16+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
Proponuję ładnie się ubrać, bo to zawsze ładniej do klimatu, niezachęcam do czytania o zamku Warwick, bo nie wszystko będzie oparte na faktach.
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 19:00:00
Zapisane osoby:
1. Ciepły
2. Panda
3. Agata "Guma" Gumowska
4. Waldemar "Igła" Igielski
5. Krzak
Rezerwa:
1. Raven
2. Nepo
3.
4.
5.
Nazwa:
8. Za garść C-Billów
Prowadzący:
Jerzy Bogusławski
Setting:
Battletech (okres Wojen o Sukcesję): technofeudalizm z mechami
Warning tags:
Przemoc, przekleństwa, alkohol i używki
Zajawka:
"Jest XXXI wiek. To już trzysta lat, jak wraz z upadkiem Gwieznej Ligii minął złoty czas ludzkości. Wynikły z tego upadek technologiczny zbiegł się z ciągłymi wojnami toczonymi przez pięć wielkich rodów. Upadek nie ominął zwłaszcza mechów - bitewnych maszyn kroczących, uznawanych za szczyt ludzkiej techniki wojskowej. Wraz z kurczącą się ich liczbą, piloci tychże - nazywani mechwarriorami - zyskali legendarny status, równy rycerzom z dawnych dziejów. W tych niepewnych czasach jedynie Comstar, organizacja wywodząca się z Ministerstwa Informacji Gwiezdnej Ligii, trzyma wszystkie tereny ludzkości w ryzach poprzez dbanie o sieć nadświetlnej komunikacji HPG. Ich waluta - C-Bill - to symbol stabilności i trwałości. Wielu więc jest gotowych zabijać nawet za garść tych banknotów... Rok 3028. Carmelita, planeta na peryferiach ludzkiej cywilizacji. Przed wielu laty ten świat stanowił najdalej wysuniętą placowkę Gwiezdnej Ligii, zaś po jej upadku siedzibę rodu Carmel. Ten stan pozostawał niezmienny przez stulecia, aż piętnaście lat temu jej członkowie zostali wybici przez zdradziecki atak najemników należących do drużyny mechwarriorów ""Pancernych Furii"". Ludzie mówią, że ci zrobili to, by położyć ręce na legendarnym skarb rodziny Carmel. Lecz jeśli taki był ich zamiar zdrajców, spełzł on na niczym i musieli zadowolić się oni ""zaledwie"" władzą nad planetą. Dziś Carmelita i jej jedyne miasto, Lastpost, stanowią siedzibę przestępczej organizacji zarządzanej przez Pancerne Furie. Nikt nie śmie stawić im czoła. Aż pewnego dnia ląduje dropship z tajemniczą czwórką mechwarriorów..."
Ograniczenia wiekowe:
12+
Postacie:
Archetyp stworzony przez MG i wybierany przed sesją (przed Bajdurzeniami), szczegóły ustalane przez gracza
Uwagi:
Nie trzeba znać dogłębnie świata Battletecha, ale warto zaznajomić się z jego podstawami poprzez ten artykuł: https://www.polygon.com/features/2017/11/29/16671696/the-battletech-timeline
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 19:01:00
Zapisane osoby:
1. Sławomir Wosek
2. Feraya
3. Beniamin Szymichowski
4. Tosia szymichowska
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
9. Zakon Longina
Prowadzący:
Mariusz 'Maniek' Krzyżopolski
Setting:
Kruczy Strych - Fajerbol
Warning tags:
Fanatyzm religijny, Przemoc, Ignorancja, Dyskryminacja
Zajawka:
"Świat już nigdy nie będzie taki jak przed magiczną katastrofą. Magowie zniknęli, Kler steruje tłumem jak marionetkami, a magia pozostaje bez żadnej kontroli. Na samym końcu jednak i tak zostaje zwykły szary człowiek - który cierpi najbardziej, co jako jedyne nie zmieniło się przez katastrofę. Jako grupa odszczepieńców dostajecie bardzo nietypowe zlecenie - sam biskup zlecił Wam zadanie skontrolowania postępu oczyszczania pewnego opętanego zamczyska. Zwykle jest to zadanie specjalnie przypisane zakonowi Longina od włóczni, lecz coś spowodowało że nie ma z nimi kontaktu w tym miejscu. Duchowny zaoferował Wam nie małą sumę za wykonane zadanie - ale co czeka Was na miejscu, tego nikt nie wie Co czeka na Was w zamczysku? Czemu zakon nie odpowiada? Co popchnęło kler do zawiązania sojuszu z drużyną taka jak Wasza i czy napewno możecie ufać zleceniodawcy?"
Ograniczenia wiekowe:
18+
Postacie:
Robione wraz z graczami przed sesją
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 19:02:00
Zapisane osoby:
1. Konrad
2. Maria Kulczewska
3. Raven
4. Tymoteusz patok
5.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
10. Spopielone Róże - Sesja Gry o Tron (wieczór)
Prowadzący:
Łukasz 'Hans' Smurzyński
Setting:
Westeros, kilka lat przed rozpoczęciem fabuły serialu
Warning tags:
przemoc, śmierć, depresja, samobójstwo, lgbt, duży nacisk na relacje, polityka, śledztwo, wątki romantyczne, śmierć rodziców, kazirodztwo, gwałt (wspomniany)
Zajawka:
"Kilka tygodni temu zakończył się krwawy bunt Greyjoyów. Bolesne przypomnienie, że Westeros w każdej chwili może na nowo pogrążyć się w wojnie domowej. Nikt jeszcze nie jest na nią gotowy, nikt nie rozłożył wszystkich pionków na szachownicy i nie zaryzykuje utraty wszystkiego. Naiwni wierzą, że to dobra wola i wiara chronią 7 Królestw od wojny. Wiary i dobrej woli nigdy nie brakowało Lordowi Lucanowi Whitebloomowi, namiestnikowi Lazurowej Doliny i Starszego Nad Monetą w Wysogrodzie. Niedawno dostał straszliwą wiadomość, zabija go przerażająca choroba, która nie daje mu więcej niż roku. Nie posiada żadnych dzieci, ani bliskich krewnych gotowych go zastąpić. Swojego następcę wypatruje w swoim wieloletnim przyjacielu Lordzie Micahu Strickhardzie. Wie jednak, że ich wieloletni rywale ród Highrose nie będzie zadowolony z jego decyzji, a ich gorycz może przerodzić się w zew krwi. Z tego powodu zdecydował, że najstarszy syn Strickhardów i najstarsza córka Highrose muszą się ożenić i zabezpieczyć sojusz w dolinie. Pośród upominków i modlitw do Siedmiu, za wspaniałą parę młodą kryją się groźby, intrygi i wieloletni spór dzielący rody. Każdy w Dolinie czuje jakby stąpał po kruchym lodzie, który w każdej chwili może pęknąć i doprowadzić do wojny, której nikt nie chce. Czy do niej dojdzie zależy w dużej mierze od bohaterów tej historii. Rodzeństwo Highrose, które towarzyszy swojej siostrze w wyprawie na jej zaślubiny zostanie wplątane w intrygi, które na zawsze zerwą wiążące ich więzy, które splamią ich honor, pozwolą w ogniu wojny uzyskać legendarną sławę lub skażą ich na wieczne zapomnienie. "
Ograniczenia wiekowe:
18+
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
3 postaci męskie, 2 postaci żeńskie
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2021-11-27 19:03:00
Zapisane osoby:
1. Ostek
2. Stanisław Czechowski
3. Stefan Glaza
4. Tomasz Michałowski
5. Miron
Rezerwa:
1. Beger
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
11.
Data:
2021-11-27 19:04:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
12.
Data:
2021-11-27 19:05:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Formularz zgłoszeniowy
* - pola wymagane ** - jedno z tych pól jest wymagane